Partnerzy serwisu:
Biznes i przemysł

Torpol: Zapaść na rynku kolejowym się skończyła

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Torpol: Zapaść na rynku kolejowym się skończyła
fot. Torpol
Po 9 miesiącach tego roku Torpol odnotował przychody na poziomie 905,9 mln zł i zysk netto wynoszący blisko 40 mln zł. W portfelu zamówień spółka ma 4 mld zł i liczy na kolejne kontrakty. – Zapaść na rynku kolejowym się skończyła – stwierdził prezes Torpolu Konrad Tuliński, podczas konferencji prasowej podsumowującej wyniki za trzy kwartały tego roku.

W porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku przychody Torpolu były wyższe o blisko 35 proc., natomiast portfel zamówień wzrósł o 33 proc. Pozostałe parametry są niższe niż w porównywalnym okresie.
Spółka odnotowała 77,2 mln zysku brutto, co stanowi spadek o 20 proc. rok do roku. Zysk operacyjny wyniósł 42,6 mln zł i był o 34,5 proc. niższy niż rok temu, natomiast zysk netto spadł o 35 proc. do kwoty 39,7 mln zł.

Mimo że wyniki są słabsze niż przed rokiem, prezes ocenia je jako dobre. – Musimy pamiętać, że wracamy do normalnych marż. Nie ma już marż dwucyfrowych, tak jak miało miejsce to w poprzednich okresach – zaznaczył. Ocenił, że sytuacja Grupy jest dobra, a sytuacja finansowa stabilna.

Marża na poziomie sprzedaży brutto wyniosła 8,5 proc. na poziomie EBITDA 6,8 proc., a marża netto 4,4 proc.

Torpol na koniec września posiadał środki pieniężne w kwocie 305 mln zł, co było kwotą niższą rok do roku o ok. 41 proc.. Jak podkreślił prezes, to stan m.in. tuż po wypłacie dywidendy. – Poziom gotówki jest i tak stosunkowo wysoki, biorąc pod uwagę zaangażowanie w bardzo wiele kontraktów – powiedział Konrad Tuliński. Jak dodał, część kontraktów nie ma zaliczek, a w niektórych przypadkach, gdzie zaliczka jest przewidziana, nie została jeszcze wypłacona.

Zarząd firmy najbardziej zadowolony jest ze wspomnianych wyżej zwiększonych przychodów i wyższej wartości portfela zleceń. – W porównaniu z zeszłym rokiem to bardzo duży postęp. To napawa optymizmem, bo daje perspektywę długofalową – stwierdził Konrad Tuliński podkreślając, że we wcześniejszym okresie backlog nie był satysfakcjonujący.

Połowę obecnego portfela zleceń Torpolu stanowi kontrakt z PKP PLK na odcinek Katowice Szopienice Płd – Katowice – Katowice Piotrowice. To zadanie o wartości 3,4 mld zł netto, które spółka realizuje w konsorcjum z firmą Intop (udział Torpolu wynosi 70 proc.). Wśród innych znaczących kontraktów spółka realizuje m.in. prace na linii kolejowej nr 38 Giżycko – Korsze za 508 mln zł, na LK 104 Chabówka – Nowy Sącz za 353,8 mln zł, czy LK 202 Gdynia Chylonia – Słupsk o wartości 385,7 mln zł.

Spółka zapowiada, że będzie zabiegać o kolejne kontrakty. - Nie spoczywamy na laurach. Pojawiło się bardzo dużo nowych przetargów, startujemy w nich i jesteśmy nimi zainteresowani – powiedział prezes. Ocenił, że scenariusz na przyszłość, po długim okresie wyczekiwania na przetargi w branży kolejowej, jest optymistyczny, zwłaszcza biorąc pod uwagę już ogłoszone, a także zapowiedziane przetargi PKP PLK.

Torpol chce także odbudować swoją pozycję na rynku tramwajowym. W kręgu zainteresowania spółki są m.in. przetargi na inwestycje w tym zakresie w Toruniu i Wrocławiu. – W tych miastach już byliśmy, więc jesteśmy tym zainteresowani, ale przyglądamy się też innym miastom – powiedział Konrad Tuliński. Zapowiedział też udział w postępowaniach kolejowych ogłaszanych przez Centralny Port Komunikacyjny.

- Zapaść na rynku kolejowym się skończyła – ocenił prezes. Zaznaczył tylko, że niewiadomą pozostaje jak po okresie posuchy przetargowej, na wysyp nowych przetargów zareaguje rynek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mirbud szacuje zysk na 65 mln zł netto

Biznes i przemysł

Mirbud szacuje zysk na 65 mln zł netto

ep. 22 listopada 2024

Polenergia z rekordowymi wynikami finansowymi

Biznes i przemysł

Polenergia z rekordowymi wynikami finansowymi

Mikołaj Kobryński 22 listopada 2024

OT Logistics ze stratą netto w trzecim kwartale

Intermodal i logistyka

OT Logistics ze stratą netto w trzecim kwartale

Mikołaj Kobryński 21 listopada 2024

Polimex Mostostal ze stratą po III kwartale

Biznes i przemysł

Erbud: Mniejsze przychody, wyższa rentowność, solidny portfel kontraktów

Biznes i przemysł

Budimex realizuje inwestycje za blisko 16 mld zł

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Mirbud szacuje zysk na 65 mln zł netto

Biznes i przemysł

Mirbud szacuje zysk na 65 mln zł netto

ep. 22 listopada 2024

Polenergia z rekordowymi wynikami finansowymi

Biznes i przemysł

Polenergia z rekordowymi wynikami finansowymi

Mikołaj Kobryński 22 listopada 2024

OT Logistics ze stratą netto w trzecim kwartale

Intermodal i logistyka

OT Logistics ze stratą netto w trzecim kwartale

Mikołaj Kobryński 21 listopada 2024

Polimex Mostostal ze stratą po III kwartale

Biznes i przemysł

Erbud: Mniejsze przychody, wyższa rentowność, solidny portfel kontraktów

Biznes i przemysł

Budimex realizuje inwestycje za blisko 16 mld zł

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5